2010. szeptember 18., szombat

Reszelt túrós pite


Ezt a sütit nagyon imádom, bár a mi családunkban ez így sosem készült. Viszont az egyetemen az albiba hozták a lányok otthonról, és azóta anyósomtól is szoktuk kapni. Maradt a hűtőben egy kis igazi friss háztáji túró, ami kezdett átváltani savanyúba. Alapból is savanykás az igazi túró, de nem akartam hogy veszendőbe menjen.
Nem volt nagy adag, és a túrós tésztától már herótom van, ígyhát kitaláltam hogy elkészítem én is a kedvenc reszelt túróst. Eredetileg ez a süti kakaósban is készülhet, a recept is úgy volt, de ha kihagyjuk azt a 3 ek kakaóport, én szűzies-fehérben jobban szeretem. Pont egy 20 centis tortaformába fért bele, a receptet megfeleztem a túró mennyiségéhez.
A recept a Csábító házi sütemények című könyvből van, amit célzatosan kaptam párom nagymamájától, hogy ugyan már, süssek többet az unokájának. Azért tetszik a könyv, mert az összes klasszikus házi sütemény benne van, amit kóstoltam gyerekkoromban, igaz, mint mondtam, a mi családunkban egészen más sütik voltak divatban. De a klasszikusokat nem árt összegyűjteni, szerintem.

Hozzávalók: 45 dkg liszt, 25 dkg porcukor, 25 dkg margarin (én vajat használok), 3 ek kakaó, 1 csomag sütőpor, 1 tojás. A töltelékhez: 1 kg túró, 6 ek cukor, 2 csomag vaníliás cukor (bátran szoktam helyettesíteni vanília aromával, az Oetkernek van jófajta), 1 citrom reszelt héja (csak biocitromot javaslok ilyesmire).
Elkészítés: A tésztát összegyúrjuk, kétfelé osztjuk. Az első felét tésztareszelővel a tepsibe reszeljük. A töltelékhez valókat habosra keverjük, és a reszelt tésztára simítjuk. A tészta másik felét a tetejére reszeljük, és előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten megsütjük. Porcukrozzuk, szeleteljük, megesszük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése