2010. szeptember 10., péntek

Őszi sapi



Beköszöntött az ősz. Túl hamar, túlságosan gyorsan, viharos betöréssel. El sem búcsúzhattunk a nyártól. A szép-forró augusztusi estéknek úgy lett vége, hogy észre sem vettük. Nem volt jó :-( Fagyoskodunk 2 hete a panelban, és odakinn csak esik-esik az eső. Babuckát sem tudom kivinni a térre, emiatt kezdünk becsavarodni itthon együtt. Azért egy kis betegség lelassította a kedélyeket, természetesen megfázásos tünetek, most köhögünk mindketten.

Ebben a cseles átmeneti időben pont aktuálissá vált a sapkaprojekt. Nem tudom hogyan, de párommal már a sokadik sapkáját hagyjuk el a gyereknek. Eddig még csak akkor történt ez, amikor már kinőtte őket (szerencsére), és már nem volt rájuk szükség, de most tavasszal a még használatban lévő egyetlen sapkáját hagytuk el a jóidő beköszöntével, lehetetlen módon, azóta sem tudva hogyan-mi történt. Így most nem lévén sapija a bősz szélben, gyorsan belefogtam életem első sapka-kötésébe, 5 tűvel! A segítség ismét ahamától érkezett, aki elmagyarázta hogyan is kell ezt csinálni. Vettem zoknitűket, és félelemmel vegyes izgalommal fogtam bele, hiszen még nem kötöttem több tűvel. Alig várom, hogy belefogjak egy zokniba is! Meglepően könnyen ment elsőre, így két este alatt készen is lettem vele. A matematikai számítással a méretezésnél gondom akadt, aztán rájöttem, hogy kislányom fejalakja olyan gömbölyű, hogy a mintát átalakítva hamarabb kellett fogyasztanom. Így egy kicsit bili alakja lett, meg egy kicsit nagy rá, de legalább tavaszig jó lesz. Raktam bele szűkítő "madzagot", ha le találna esni róla, de ennek díszítő szerepet is szántam. Horgolt-kötött virágokat már régóta szerettem volna felhasználni, most ez is megvalósult.

Elég bohókás lett ezzel a csíkos-virágos megoldással, és a mentazöld-rózsaszínes-lilás színösszeállítással. A fonalak adottak voltak, a mamami boltban vettem őket (szerelem volt első látásra), bár még nem tudtam mire fogom őket felhasználni. Mivel csak 3 gombóc volt összesen, nekem sálnak kevés lett volna, így eddig inkább csak nézegettem, simogattam őket a szemeimmel. Most megtalálták méltó helyüket. Ez a gyapjúfonal számomra amúgy a non plus ultra (remélem jól írom), teljesen más, mint gyerekkoromban a szúrós pulcsik, amikoris megutáltam a gyapjút egy életre. Ehhez a fonalhoz márcsak hozzábújni, vagy megérinteni őt is élvezet! A neve Sublime bio 100% merinói egyszálú szuperpuha gyapjú fonal, nemezelhető is. Szerintem egy mosás után nemezelődni is fog, mivel a kötéspróba-négyzetből mobiltartót varrtam, és ő már eléggé egybefüggően néz ki... :-) Sajnos már nem árulnak belőle többet, legnagyobb szívfájdalmamra, pedig más pasztel színekben is volt még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése