2013. szeptember 8., vasárnap

Komló és az elmaradt szürete

 Azt már eddig is tudtam, hogy szerencsés helyre költöztünk, de arra nem gondoltam hogy úgy körbe vagyunk véve növénykékkel, hogy ami éppen érdekel, azzal simán összetalálkozom a kertben. Ez pedig most éppen a komló. Már tavaly is szedtünk a kert végében lévő, kerítésen kívül eső, fára felfutó növényről pici tobozokat, amiket aztán megszárítottam és eltettem. Idén csak ki kellett sétálnom az ajtó elé, és ott volt a növény. Merthogy ez egy kúszó fajta, ami leginkább az elhanyagolt területeket kedveli, ahol mindenre felfut. Idén a közterületeseknek annyi dolga volt, hogy összesen az egész nyáron csak kétszer vágták le a füvet, májusban, és most szeptemberben. Úgyhogy most nem csak a bodza terjengett a kapun kívül a kis patak mentén, hanem a komló is. Sajnos bozdabogyót idén sem tudtam szedni, mert olyan rossz idő volt, pedig nagyon vágytam volna egy üvegnyi lekvárra belőle. Gondoltam majd szedek komlót, azzal pótolom a hiányt. Hát sajnos ez a komló most balul járt, mert a nyamvadt poloskák, akik megtámadták és megzabálták a paradicsomomat második éve, idén rákaptak a komlóra is. Sőt a mángoldomat is felzabálták. Sajnos bújtam a netet, de erős vegyszereken kívül nincs rájuk megoldás :(
Jól láthatóak a rágott levelek
Íme a komlógyűjtésünk, amit idén elmosott az eső: akkora vihar volt, hogy a száradni kint hagyott rekeszt elvitte a szél a teraszról és teljesen elázott. Ezen a télen nem a komlóvirágtól alszunk majd jót, az biztos. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése