2013. május 31., péntek

Vidéki krumplirakottas

A gyors kaják jó kaják. Én már csak tudom, mert egyre jobban észreveszem magamon, hogy vagy óriási terítettasztalt tervezek hétvégére, többféle fogással, megtervezett bevásárlólistával, többórás főzőcskézéssel, vagy "hopp, fél órán belül ebéd kell, nézzük mi van itthon" módon főzök. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül, de én sajnos rájöttem, hogy nagyobb rendszert nem tudok vinni a konyhai tevékenykedésembe. Szeretek főzni, szeretek enni, de ha tényleg olyan komolyan venném ezt a dolgot, ahogy komolyan vettem a nagyobbik születése után, nos akkor ki sem jutnék a konyhából. Ennél viszont engem sokkal több minden érdekel, így a konyha néha háttérbe szorul. 

Mivel gondosan bevásároltunk zöldségekből, volt itthon ez-az, tehát még válogathattam is. Mindenáron krumplit kívántam, ritkán jön ez így rám, de most már régen volt, lehet azért is. Először Stahl Judit kétféle krumplislepénye jutott eszembe, ezeket próbáltam fejben ötvözni, a dordonni pirított krumplit és a tejszínes rakott krumplit. Végül aztán mégis Jamie vidéki lakomájának alapötletei mellett kötöttem ki: ha a kajához teszel sok szalonnát, tejszínt, és sok sajtot, akkor azt hívhatod vidékinek, igaz jó kalóriadús, de tuti finom lesz, főleg ha még meg is pirítod őket. :-) Így tettem. 

Gyorsan megmostam kb. egy kiló újkrumplit és engedtem annak a csábításnak, hogy ezt nem kell megpucolni, hanem csak gyorsan felszeltem és felraktam főni sós vízben. Megpucoltam egy hagymát és egy fél fej fokhagymát. Közben összeállítottam a mártást: 4 deci tejfölhöz adtam egy pici tejet, hogy hígabb legyen. Tojás nem volt itthon, a tejszínért meg amúgy sem rajongok, így jobbnak találtam. Tettem bele több gerezd reszelt fokhagymát, sót, borsot, szerecsendiót, aprított friss rozmaringot, szárított oregánót. 

Felszeltem a mangalica szalonnát. A krumpli 10 perc alatt megfőtt, közben még tudtam a picivel formabedobálóst is játszani, több kört is. A krumplit leszűrtem, a tepsibe zuttyantottam, pici libazsírral átforgattam, megszórtam a szeletelt szalonnával és a felszelt hagymával.Ráöntöttem a szószt és picit átkevertem. Reszeltem rá egy kis sajtot, és sutty repült a sütőbe. 
 Fél óra alatt kész lett, na jó legyen negyven perc összesen, és már ehettünk is. Picur annyit evett, velem együtt belőle, hogy amennyi maradt, azt elpusztította a nagy, így az éhes Férjnek és magamnak este újabb adagot készítettem. Az még jobb lett. A krumpli héja a rövidebb sütés alatt nem puhul meg teljesen, de másodjára már nem lehetett érezni. Aki akarja, pucolja, ez így volt egy extragyors kaja. Vidéki módra ;-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése