2013. május 29., szerda

Horgolt babatakaró


Nem is tudom, hogy ez a takaró miért nem került fel ide előbb. Egyszerűen amikor készült, a végén már nagyon untam, mert nem tetszett igazán, aztán körbehorgoltam, elkötözgettem, és végül rögtön be is fogtuk. Igaz, nem készült el a picur születésére, inkább csak az első szülinapjára, de télen aktívan használtuk a lassan felmelegedő kocsiban.

Olyan mintát akartam, amin nincsenek nagy lukak, és jó meleg lesz, de a sima hullámminta nem tetszett annyira. Így nehéz volt olyan mintát keresni, amit a frissen szült, koncentrációzavaros agyammal még könnyű is volt horgolni. De ezek a legyezők igazán egyszerűek és mutatósak, jól lehetett blokkolni is. Fonalból Barka Libikókát használtam, kb. 12 féle színt, mindegyikből egy gombócot, amik majdnem teljesen el is fogytak. Ez így nagyjából 60 deka, pontosan azért nem tudom, mert több gombócot rendeltem után a színek eloszlása végett.

A fonal finom 100%-os gyapjú, 3-as horgolóval horgoltam, és bár superwash, mégis rendes gyapjú fogása van és úgy is blokkolható. Nem volt irreálisan rugalmas se készítés közben, sem azóta. A színeket szivárványos átmenetben szerettem volna egymás mellé rakni, de az elejét elrontottam, így az nem tetszik. Utána már nagyon jól összejöttek a színek, valahogyan megtaláltam én is a harmóniát a lelkemben :-) A citromsárga mégis nagyon hiányzik belőle az összhang miatt, illetve még kellett volna bele többféle zöld is, és legalább egy kék, nem csak a liláskékek. Egymás után sosem került két egyforma vastagságú sor, és a következő színsorban adott szín mérete is változott, ahol először csak egy sor jutott a színből, utána három sort kapott.

Ez a kép pedig éppen felhasználás közben készült ;-) 

2 megjegyzés: