2013. május 26., vasárnap

Spárgás curry

Egy ideje már nagyon várom azt a bizonyos tavaszt. Annyira de annyira. Mert a hosszú tél után zöldségekre vágyom. Meg gyümölcsökre, de okosan tudom hogy azok később jönnek. Itt is van rögtön a spárga időszaka. Minden évben le kell vadásznom, mert nem árulnak olyan sok helyen. És nagyon gyorsan lemegy, volt úgy hogy észre sem vettem, már csak azt, hogy idén sem ettem frisset. Pedig egy nagyon jó kis zöldség. 

Most a nagy kiéhezettségem miatt, mindenfélével kombinálni szerettem volna, hogy a hétvégi menübe minél több zöldséget bepaszírozzunk. Így az egész ment egy kondérba, sok melegítő fűszerrel a hideg időt elűzendő. Kézenfekvő volt az enyhén csípős, mindenki által szeretett curry. Ment bele 2 cukkini (magyar), 3 répa (sajnos olasz), kevés brokkoli (ami a levesbe már nem fért), 1 csomag fehér spárga (könnyebb hámozni - nekem), fél gyömbérgumó, fél fej fokhagyma, egy kisebb hegyes erős paprika (nincs itthon csilim, pedig azzal az igazi), egy fej hagyma (mert ez nem maradhat ki), pár marék zöldborsó (frissen pucolva egyenesen a piacról). 
Római köményt és koriandert pirítottam serpenyőben, majd fűszerőrlőbe tettem. Legjobb lenne persze  mozsárral, de abból még nem találtam olyat, ami tetszik. Külön serpenyőben megpirult egy kis csirkemell is, felkockázva. A hagymákat felszeleteltem, a gyömbérrel és a zöldpaprikával megpirítottam. Utána pirítottam a többi zöldséget is, a borsót utólag adtam hozzá a pirult húskockákkal együtt. Kis só, bors, oregánó (ami nem túl indiai), majd egy doboz paradicsom, vízzel feltöltöttem. Babérlevél, currypor, őrölt koriander, kömény, meg amit még találtam ment bele. Rotyogott egy ideig, aztán ment bele egy kevés zabtej (mivel kókusztejem nem volt).

Ezt a curryt megcsináltam hasonlóan pár héttel ezelőtt, kevesebb zöldséggel, csak abból amit otthon találtam, de akkor sokkal jobb lett. Azért ez sem volt rossz, rizzsel még másnapra is jutott finom ebéd. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése