2010. december 23., csütörtök

Olvadó csoki csókok

Ezennel közzéteszem egyik kedvenc karácsonyi receptemet. Amúgy nem nagy ámítás amiket sütünk a családban, szinte minden évben ugyanazok a közkedvelt sütemények vannak. Ezen csak akkor változtatunk, ha mi a húgommal már nagyon unjuk mindig ugyanazt sütni-enni.

Így történt ennek a receptnek az esetében is, amit én vezettem be a családba. Természetesen gasztro-tévé kalandozásaim során találkoztam vele, és naivan nem írtam le azonnal. Aztán karácsonykor elkezdett motoszkálni bennem valami, így leültem a net elé, és cirka 2 órán keresztül képes voltam utánakeresni (ez azért nagy szó, mert ilyenhez ált. nincs türelmem), sőt, mindenféle angol honlapokon. Így találtam rá egy eldugott honlapon, ahová egy fórumbejegyzés után kerültem.

A csoki csókok elnevezés pediglen Rachel Allentől származik, és a Rachel Allen kedvencei (Favourit food for friends) vagy a Bake! könyvben szerepel (már elfelejtettem melyikben). A család nagyon imádta, nekem kicsit túúúlságosan csokis-kakaós volt, de én nem vagyok annyira csokifüggő. Tavaly 2 adag készült, most a sok nyafogás hatására 3 adaggal készítettem + 1 adag fehéret (ez kakaó nélkül, vaníliásan, csak nekem készült). Gyorsan fogy, de a sok másik süti mellett nincs értelme többet készíteni, ráadásul rengeteg benne a vaj, szóval aki fogyókúrázik, ne ezzel kezdje. Nekem azért jött be, mert könnyen és gyorsan elkészíthető, nem kenek össze még 5 db edényt, és már kész is. Az a süti, aminek este 11-kor is bátran neki lehet állni.


Hozzávalók: 125g puha vaj, 50g porcukor, 50g kukoricaliszt, 25g kakaópor, 100g sima liszt.
Elkészítés: Habosítsuk fel a vajat kézi mixerrel. Minden további alkotórészt adjunk hozzá. Én a saját sorrendem szerint így készítem: először a cukor, aztán a kukoricaliszt, az 5 ek kakaópor, aztán a sima liszt. Keverjük össze, míg egy puha gyurmára nem hasonlít (finom kakaós gyurma, nyamm). Ezt szerintem sima fakanállal a legegyszerűbb elkövetni. Gyúrjunk golyókat, amiket kicsit lelapítunk a sütőformán, pl. villával (én karácsonyi kiszúróforma tetejével követtem el). Szorosan rakható a sütőlapon, mert nem dagad meg (nincs benne semmiféle sütőpor). Kb. 20-22 db kekszecske lesz belőle. 170 fokon 10-12 perc alatt sül meg (vagy kicsit több). 5 percig pihenjenek a sütőlapon, majd rácson hagyjuk kihűlni. Krémmel, mogyorókrémmel összeragaszthatóak (én ezt kihagytam).


Post: amúgy utólag megtaláltam a kedvenc könyvemben (Fűszer-enciklopédia) a sima, kakaó nélküli vaníliás változatát, amit sütés után fahéjas porcukorral megszórnak, és ahol azt írják, hogy ez egy tradícionális mexikói esküvői sütemény. Nincs új a nap alatt.

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Lehetne, hogy kukoricaliszt helyett étkezési keményítőt használjak vagy az teljesen másra való?

    VálaszTörlés