2010. december 26., vasárnap

Karácsonyi vacsora céklasalátával

A karácsonyi menü ugyanúgy szent nálunk a családban, mint a sütemények, vagy a fa feldíszítésének menete. Gyerekekként mi voltunk azok, akik ragaszkodtak foggal-körömmel a "hagyományokhoz", de mostanában mi is vagyunk azok, akik már inkább változtatnánk rajtuk. Így van ez a karácsony esti rántott harcsával is. Évek óta ez a menü, bár igaz, néha volt halászlé is. Amúgy mindenki szereti, de azért egy kis változatosság nem árt...

Szóval idén a kettes számú ünnepi menü volt, kicsit felturbózva: sült libacomb párolt káposztával. Ami mellé vajas-rozmaringos krumpli és a nagy újítás: orosz vinaigrette céklasaláta volt. Nem vagyok nagy bulvár-tévé néző, ha megy is a képernyő, akkor valamilyen ismeretterjesztő csatorna fut rajta, meg természetesen a TvPaprika. Ebbe már szegény párom is beletörődött, bár volt kapcsolatunk kezdetén egy bátortalan fél éve, amikor nekem kellett Űrszekereket, Voyager, Csillagkapu és egyéb opuszokat nézni a sci-fi kategóriából. Azóta maradt a főzés, szerencsére Gordon Ramsay-t őt is szereti, meg a hasát is, így megbocsát nekem. :-) 

De elkanyarodtam a témától, a recept a Vacsoracsatának köszönhető, amit véletlenül megnéztem. Amúgy ismétlés volt, de nekem teljes újdonság. Sosem találtam még egy receptet sem, ami annyira megfogott volna, hogy rákeressek a neten egy tévécsatorna honlapján, de ennél megtettem. Mivel nagyobb családom cékla-imádó, és bár én nem annyira, ez a recept tökéletesen beleillett a szájunk világába. Ráadásul nagyon egészséges télen: a céklában sok a vas, a savanyú káposztában pedig a C-vitamin. Amúgy meg kit érdekel ha finom? De ne ijedjünk meg, minden nagyon piros lesz benne! És a cékla bizony mást is megfog (pl. fehér ünnepi terítő, kezünk, nyelvünk, stb.)



Hozzávalók: 4 db közepes cékla, 6 db közepes krumpli, 25 dkg savanyú káposzta, 5 db közepes csemege ecetes uborka, 1 db sárgarépa, 1 fej hagyma, fél citrom leve, só, bors, olíva olaj. 

Elkészítés: Főzzük meg a krumplit és a céklát héjastúl, hámozzuk, vágjuk őket centis kockákra az uborkával együtt. Tegyük őket egy nagy tálba, adjuk hozzá a felkarikázott (darabolt) hagymát, és reszeljük bele a répát. Készítsük el a pácot a citromléből, olajból, sóból, borsból. Öntsük az egészre, adjuk hozzá a felaprózott savanyú káposztát. Keverjük jól össze. Több nap után is nagyon finom, összeérik. Kész!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése