2013. augusztus 15., csütörtök

Szúnyogriasztó spricni

Még a nyár elején készítettem egy igen jó receptet a szúnyogriasztásra. Csípésre már volt bevált kencénk, de  amennyi szúnyog volt, egy idő után rájöttünk hogy azt sem szeretnénk, ha összecsípnének minket. A bolti riasztókat eszembe sem jutna magamra kenni, egyszerűen irtózom tőlük. Ezért sem használtam soha semmi ilyesmit, persze így eléggé megnehezítettem magamnak az erdei kirándulásokat. Főleg a kullancsoktól féltem. 

A recept arra a tényre épül, hogy a spray flakonból egy folyékony valamit kellene a bőrre fújni, ami aztán szépen elkenhető és az illóolajok pedig védenek a szállingózó vagy csapatokban támadó dögök ellen. Amit összeolvastam a neten megoldásokat, két részre szakadtak: vagy alkoholos tartalmúak voltak, mert abban feloldódik az illóolaj, és az alkoholt a vízhez adva keverték el benne, ezt azonban nem javasolták bőrre fújni, mert az alkohol piszkosul szárít. Vagy egyszerű olajkeverékbe cseppentették az illókat, de valljuk be őszintén, én nem olajoznám össze magam egyáltalán, főleg nem nyáron, 35 fokban, miközben a poros úton kirándulok, ami szépen mind ráragad az olajos bőrömre. Egyik megoldás sem tetszett, főleg az nem, hogy a vizes részeket szinte semmivel sem tartósították, nos az mindenképpen megbuggyan, főleg a nyári melegben. Próbáltam kapható bolti riasztókat is megnézni összetétel szerint, de legtöbben ugye kémiai riasztókat tartalmaztak. Amit pont próbálunk kikerülni. 

Végül egy alacsony olaj tartalmú, magas víz tartalmú folyékony állag mellett döntöttem, amiben ugye feloldódik az illóolaj, mert olajos fázissal is rendelkezik, de mégis könnyen porlasztható flakonból és könnyen el is kenhető, ráadásul jól beszívódik, csak az illóolaj filmet hagyva maga után. Örültem, először jól sikerült. Másodszor is még vállalhatóra sikerült. A harmadik készítés során már nem volt hajlandó a választott emulgátor emulgeálni rendesen. Szétváltak a fázisok. Amiknek egyébként nem kellett volna szétválniuk. Kértem szakmai segítséget, állítólag mindent jól csináltam, mégis szétváltak. Mondjuk ez a használat során sok gondot nem okozott, egyszerűen fel kellett rázni fújás előtt és kész. De engem bosszantott, hogy két fázisban úszkáltak az alapanyagok a flakonban. Szerintem nem túl gusztusos. 
Utoljára más emulgátorral próbálkoztam. Nem lett folyékony átlátszó az elegy, hanem inkább egy folyékony tejszerű testápolónak tűnt. De mindegy is hogy fehér vagy áttetsző, ha nem válik szét és kifújható a palackból Örültem. Egészen másnapig. A dög mégis szétvált, íme az eredmény. Jövőre újra próbálkozom, mert ezt nem hagyhatom annyiban ;-)

(Ja egyébként nem mellékesen, a spricni kiválóan debütált, körülbelül 3 óráig távolt tartotta a szúnyogokat, én használat során egyetlen csípést sem szenvedtem el, pedig beültünk a parton a legnagyobb invázió közepébe. Egyszerűen a bőrünkhöz közelítve az utolsó 1 centin elfordultak és elszálltak. Az összetétel miatt pedig egy kellemesen hidratáló, pont napozás utáni bőrnyugtató emulziót sikerült létrehozni, ami önmagában is nagyon finom érzetet hagy a bőrön. Már csak az állag problémát kell megoldanom :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése