2012. november 20., kedd

Ovis lepedő házilag

Mivel ovit is váltottunk kényszerből a költözés miatt, az új oviba kellett vinni lepedőt is. Az előző oviban volt ottani, így most gyorsan ki kellett találnom valamit évkezdéssel. Átmenetileg a pici által használt lepedők egyikét küldtem be, aztán körbenéztünk a neten, hogy hol lehet pontosan ilyen ovis műanyag ágyra húzható lepedőt szerezni. Rendeltünk is, de ami nekem érkezett, az olyan hibás volt, hogy mérgemben visszaküldtem. Szerencsére visszavették. Egy értelme volt: most már kénytelen voltam tényleg varrni egyet magam, mert ha már varrni tanulok, akkor ez sem okozhat gondot. Na persze. 
Visszaküldés előtt lemértem a méreteket, és vettem hozzá finom puha anyagot, apró lila virágmintás flanelt. Úgy gondoltam, hogy flízzel bélelt verziót készítek, mert a lányom mindig nyafog, hogy ő fázik alulról, ahogy szellőztetnek alvás előtt. Alulról ugye nem ágy van, hanem csak egy műanyag háló, így indokoltnak tartottam a nyafit (arról most ne szóljunk hogy mire megvarrtam, kiderült hogy alapból van az ágyakon bélés, csak arra rá kellett egy vékony lepedő, de ebben a csoportban sem a tájékoztatás az erősségük az óvónőknek). Előhalásztam itthon egy kiszuperált frottíros anyagú gumis lepedőt, amit mi használtunk amíg ki nem lukadt. Ez volt a köztes anyag, két rétegben szabtam, mert vékony volt. Meg persze jól nyúlott, úgyhogy szenvedtem is a szabással rendesen, sosem tűnt jónak. Így gyorsan össze is férceltem a béléssel, majd ha már megtanultam kukacolni, akkor próbáltam egy szép kis mintát rajzolni a steppeléssel. A felső réteg a mintás anyag, azon alszik a gyerök, de ha tetszik neki, akkor meg is fordítható. 

A gumipertlit bevarrás előtt ellopta adta bitang kölke, és darabokra vagdosta. Nem tudom ez miért volt neki jó, de örültem hogy éppen annyit ki tudtam menteni a cafatok közül, amit bevarrtam az ágy lábaihoz. Csak rá kell húzni. Amúgy nagyon szereti. 
Aki hasonlót akar varrni, itt vannak a méretek: az első képen látszik a formája, ott még nem húztam össze a gumival, még csak a steppelésnél tart. Teljes hossza 144 cm, szélessége 68 cm, a trapéz felső rövidebb száránál 22 cm. A gumiszalagok 15 cm-esek a lábaknál, középre is varrtam volna, de oda nem jutott ugye. Annak 36 cm lett volna a hossza. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése