2013. október 31., csütörtök

Az én gombalevesem

Gombalevest sosem ettem és nem is készítettem egészen addig, amíg egyetemistaként egy elég rövid életű, de annál fantasztikusabb és ízletesebb menüvel rendelkező mediterrán étteremben nem ettem egy olyat, hogy egyszerűen megszólalt a számban. Utána addig próbálkoztam, míg meg nem közelítettem azt. Nem mondom hogy ez egy különleges recept, de ha megkívánom a gombalevest, vagy ezt, vagy egy másik változatát (amit nem turmixolok össze) megfőzöm, és teljesen felmelegít egy esős napon. 
Általában megpirítom a szalonnát is még a lábos aljában, de most nem volt szalonnás hangulatom, így csak pár kockát díszítettem a tetejére. Így készítem: megpirítok egy kockára vágott vöröshagymát, alkalmasint szalonnakockákkal. Amikor már majdnem teljesen megpirultak, hozzájuk adom az apróra vágott gombát, majd miután ezt is pirítottam egy darabig, dobok hozzá két sárgarépát, vagy akár egy fehéret is, szintén kockákra vágva. Pirítom a répákat is, majd 2 evőkanál kukoricaliszttel meghintem az egészet. Átforgatom, picit megpirítom a lisztet is, hogy mindenhol befedje őket. Pirospaprika, átkever, felönt vízzel. Babérlevél, pici kömény, kakukkfű, só, bors a fűszerei. Most majorannát is tettem hozzá és egy csokor aprított friss petrezselymet is. Még nőtt a kertben. Mehet bele 1-2 darab kockára vágott krumpli is, sűrítésnek. Ha nincs, az sem baj. Mikor megfő az egész, elő a botmixer, leturmixolom. Nem turmixolom simára, inkább enyhén grízesre. Tetejére pirított kenyérkockák is mehetnek, én most száraz serpenyőben tökmagot pirítottam, utána egy kevés szalonnát. Pirított kenyérrel nekem elég teljes fogásnak, nem is kívánok utána mást enni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése