2013. június 5., szerda

Testápoló próbakör

Eddig nem fotóztam soha krémkészítés közben, de ha már ezzel töltöm majd' minden napom több, mint egy fél éve, gondolom illene végre bejegyzéseket is készíteni hozzá. Készült már finom avokádós-kakaóvajas testápoló, meleg vanília és benzoé illattal, ami csak egy bögre forró kakaót kívánt maga mellé a hideg estékre, de most valami mást szerettem volna kipróbálni. Mégpedig beszereztem pár újfajta emulgeálószert, és tesztelni szerettem volna, milyen állagot adnak, mivel tudnak többet, mást az amúgy kiváló Emulsan-nál. Így egy sima alapreceptet találtam ki, amihez egyszerűen más emulgeálót használtam. 
Az állaga laza habos lett, mindezt úgy, hogy valójában mégsem habos, tehát nem válnak szét a fázisok, és nincsenek benne apró buborékok sem. Vertem én már fel emulziós krémet a robotgép habverő karjával, nos nem lett valami jó. Egy hónap után leült, szétcsapta magát, és bár a krémnek elvileg semmi baja nem volt, nem is volt túl gusztusos ránézni. Azóta még véletlenül sem használok habverőkart, maximum a shea habokhoz. Ez a krém könnyen siklik a bőrön, nagyon gyorsan felszívódik és a hatása sokáig tart, annak ellenére, hogy egy nagyon könnyű, nagy víztartalmú krémről van szó. Kicsit furcsa ugyan ez a géles állag, de egy testápolónál ez nem szempont, sőt megfelelő. Ami engem kicsit zavart, hogy felkenés után kifehéredik a bőrön, és ez nem azonnal tűnik el. Más krémnél is előfordul ez, de ennél pár másodpercnél tovább tartott, egészen a beszívódásig. Ez persze nem nagy gond, csak kényelmi funkció, de ha már a tökéletes testápoló állagot keresem, akkor ezen még lehet dolgozni. 

Most azt találtam ki, hogy ezt a receptet elkészítem még többféle emulgeálószerrel, aztán kiderül melyik lesz a legjobb. Az sem mindegy persze milyen anyagokból állítják ezeket elő, mert ugye részben szintetikusak, másrészt viszont növényi alapanyagokból készítik őket. Ez a verzió olívaolajból van előállítva, ezért is tetszett, mert önmagában is hidratál. 

A recept összetevői: 20% zsírfázissal készült, ami tartalmaz makadámia olajat, sáfrányos szeklice olajat, avokádó olajat, kókusz vajat, kakaóvajat, kendermag olajat és az emulgeálót (inci neve: cetearyl olivate&sorbitan olivate), ami több webáruházban is kapható különféle néven. A vízfázisba tettem rózsavizet, egyszerűen isteni illatot ad, illóolajok nélkül is, továbbá puhítja a bőrt, ápol és hidratál. Az utófázis tartalmaz E-vitamint, panthenolt, Calendula kivonatot, rózsafa illót és természetes tartósítót. Színe szép zöldessárga az olajoktól, illata finom rózsás. Csini rózsaszín tégelybe töltöttem, már sok fogyott belőle. Az arcomra nem volt olyan jó, de szerintem csak az extraérzékeny bőröm miatt, a másik testápolót "nyakra-főre" kentem, és nem volt vele bajom. Ára közepesnek mondható, ha olcsón beszerezve rendelkezünk a hozzávalókkal, 100g körülbelül 850 Ft önköltségi áron. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése