2011. május 15., vasárnap

Spárgás rakottas

Az eper és az újhagyma után jön a spárga szezon, és innentől májusban már tudjuk, hogy minden jó lesz: jönnek a finom zöldségek egymás után, a friss fokhagyma, az újkrumpli, a frissen nőtt zöldfűszerek. Végre dúskálhatunk a hozzávalókból. Aztán a gyümölcsözön elborít minket júniusban, de szép is a természet :-)

A spárga olyan mint a medvehagyma, minden évben főzni kell belőle legalább egyfajta ételt. Idén rengeteg medvehagymát megettünk, de őszintén szólva nem volt benne túl sok fantázia: hagymalevest ettünk hagymalevessel. Viszont az nagyon jó volt! 

Mivel nem akartam sima levest főzni a spárgából, mert kicsit herótom van most egy ideig a krémlevesektől, újra próbálkozom a leveles tésztával. Találtam ezt az olcsó fajtát, ahol 5 lap van a dobozban. Először néztem hogy ezzel majd mit kezdek, de őszintén szólva nem volt nehéz "összelegózni" belőle a tálnak megfelelő formát. Jól elszórakoztam vele.
A töltelék a következőképpen nézett ki: maradt még egy kis fetasajt, amit szintén nagyon szeretek, de ha felbontok egy csomagot, akkor a többi nem mindig fogy el, mert nagyon nagy. És rajtam kívül senki nem eszi. Aztán találtam még a fagyasztóban egy csomag spenótot, és mivel úgy tűnik a hűtő nem hűt rendesen, a fagyasztó tartalmát jobb ha megesszük záros időn belül. Mindezt összeraktam egy formába, rákerült a jó kis tojásos-tejszínes szósz, és a tetejére szeletelt mozzarellával raktam ki, ami aztán szépen ráolvadt.
Próbálkozásnak jó volt, de a spenót ennyi idő alatt nem párolódott át rendesen, legközelebb elő kell sütni picit. Az ízek viszont nagyon jól összeillettek, friss tavaszi fogásnak megfelelő. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése