2012. december 31., hétfő

Karácsonyi ügyeskedések

Idén karácsonykor úgy döntöttem, hogy ha törik, ha szakad, még ha csak 1-2 darab díszt is, de készíteni fogunk, ráadásul közösen, a lányommal és a húgommal egyetemben. Már nem is tudom hány év óta dédelgetünk ötleteket, gyűjtögetjük az anyagfecniket, de aztán a nagy sürgés-forgás, főzés, ajándékcsomagolás között ilyenre már nem jut idő. Tisztában vagyok vele, hogy minden csak elhatározás kérdése, de úgy látszik nálunk rossz a dolgok sorrendje. Karácsonykor inkább csak a főzésben és a terítésben, a csomagolásban, meg a fa díszítésében éltük ki eddig magunkat. Mutatóba hoztam pár képet az eredményről. 
Bár nem egyértelmű, a bordó díszeket készítettük most, viaszlapokból sütikiszúróval szúrtunk ki lapocskákat, mindezt úgy, hogy két réteget szúrtunk egyszerre, ami közé már odatettük a cérnát. Lehet úgy is hogy külön-külön szúrjuk ki őket, mert utólag is könnyű összeolvasztani a széleket, picit összenyomogatjuk és megolvad. Egyszerű, gyors, és nagyon mutatós díszek lesznek belőlük. 
Ez a karácsonyfácska egy koppintás, az eredetiért odavagyok, a vörösmarty téri karácsonyi vásárban vettük. Ez a lila verzió saját agyszülemény (az eredeti zöld-piros), de végül nagyon megszerettem. A lányok egyfolytában elrohangáltak vele, mert finom puhára lett tömve, így játszani sem volt utolsó. :)
Ennek a piros szívecskének az anyagát és a díszítését is a lányom választotta, maga is öltögette, kis segítséggel. Örültem neki hogy élvezi és leköti a dolog, mégha közben el-elrohangált is egy picikét. A végeredménnyel nagyon elégedett lett, és ennél nem is kell több.

Végül a szerelmeim, a hópihék vagy csillagok, horgolva, kis tűvel, fehér cérnából. Egyszerűen megunhatatlan, már ránézni is gyönyörűség. Sok mintát vadásztam, de legtöbbet nehéz értelmezni, komolyan mondom hamarabb elkészítem, ha csak lenézem egy már elkészült csillagról a mintát, mintha egy leírást kell értelmeznem :) Először a karácsonyi asztalt díszítettük velük, csak úgy kiterítve a karácsonyi terítőn, aztán felkerültek a fára. Gyorsan készülnek, egyszerű őket blokkolni, és az eredmény mindig megéri.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése